CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

13.12.07

Νικόλαος Κάλας - Μιχάλης Κατσαρός: Εκδήλωση στο Nosotros

Σήμερα στις 8 το βράδυ, στο κοινωνικό κέντρο Nosotros, θα παρουσιαστούν δύο ποιητές που αγαπώ πολύ, ο Νικόλαος Κάλας ή Νικήτας Ράντος και ο Μιχάλης Κατσαρός. Περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Από τη μεριά μου παραθέτω δύο ποίηματά τους, σαν μια πρώτη γνωριμία με το έργο τους:

Νικόλαος Κάλας Μεταξύ Πόρου και Villa Seurat

Ερέβη ζοφώνουν τα δέντρα τα όρη τους κλώνους τους λωτούς
την αρχή και το τέλος των πάντων
διατηρείται ένα φως, το γοητεύει η θύμιση
μα η κατεύθυνση των ακτίνων μού μένει άγνωστη
πού είναι τα πόδια σου και πού το κεφάλι σου
η πηγή της λαμπηδόνας, η θέση του γερμού
το πρώτο κείμενο της ιεράς βίβλου;
Ποιός θα εκφωνήσει τον καλύτερο λόγο αυτού του αιώνα
αύριο όταν ξυπνήσουμε τι θα ειπείς;



Μιχάλης Κατσαρός Θα σας περιμένω

Θα σας περιμένω μέχρι τα φοβερά μεσάνυχτα αδιάφορος-
Δεν έχω πια τι άλλο να πιστοποιήσω.
Οι φύλακες κακεντρεχείς παραμονεύουν το τέλος μου
ανάμεσα σε θρυμματισμένα πουκάμισα και λεγεώνες.
Θα περιμένω τη νύχτα σας αδιάφορος
χαμογελώντας με ψυχρότητα για τις ένδοξες μέρες.

Πίσω από το χάρτινο κήπο σας
πίσω από το χάρτινο πρόσωπό σας
εγώ θα ξαφνιάζω τα πλήθη
ο άνεμος δικός μου
μάταιοι θόρυβοι και τυμπανοκρουσίες επίσημες
μάταιοι λόγοι.

Μην αμελήσετε.
Πάρτε μαζί σας νερό.
Το μέλλον μας θα έχει πολύ ξηρασία.

3 σχόλια:

Ινδιάννα είπε...

Τι μας λες τώρα, Δύνης και ξερό ψωμί, η ποίηση παιδί μου θέλει στίχο να σου καρφώνεται στο νου, "όποιος γενναίος να με κοιμηθεί" και δε συμμαζεύεται! ΥΓ. Στα σοβαρά, μου άρεσε αρκετά ο πρώτος, είχε πολύ έντονο ρυθμό και μουσικότητα, και πολύ "κελαρυστές" λέξεις... Πολύ ενδιαφέρουσα και καλήη επιλογή σου. Μήπως να το κρατήσουμε αυτό: όποτε έχεις διάθεση να μας παρουσιάζεις κάποιους όχι ιδιαιτέρα γνωστούς ποιητές -έλληνες ή ξένους; Εμένα πολύ θα μου άρεσε κάτι τέτοιο...

αμμος είπε...

Δεν είναι κακή ιδέα Ινδιάννα! Ειδικά για το Λευτέρη Πούλιο και το σκεφτόμουν εδώ και καιρό ένα έλαχιστο αφιέρωμα.

Ινδιάννα είπε...

Είπαμε άγνωστους. Τον Πούλιο τον ξέρω! :)