CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

25.5.08

Για όλα τα πράγματα υπάρχει η πρώτη φορά: αηδιάζοντας με το μπλόγκινγκ

Το ποστ αυτό προκύπτει εν θερμώ και γι’ αυτό ίσως φανεί κάπως ασυνήθιστο στους τακτικούς αναγνώστες. Ενάμιση χρόνο που γράφω εδώ πέρα έχω αποφύγει το metablogging όπως ο διάολος το λιβάνι: δε βρήκα ποτέ κάποιον αρκετά σοβαρό λόγο για να επιτεθώ σε συμπλόγκερ, θεωρώντας πάντα ότι η καλύτερη λύση είναι η σιωπηλή απαξίωση ή η στηλίτευση της άποψης και όχι του ανθρώπου.
Μπαίνοντας όμως σήμερα στο μπλογκ του ΠρέζαTV διάβασα με έκπληξη τα ονόματα των κατηγορουμένων για την υπόθεση παιδοφιλίας, μαζί με την προτροπή στους αναγνώστες να στείλουν φωτογραφίες των ατόμων αυτών, αν έχουν. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να αφήσω δύο πολιτισμένα θυμωμένα σχόλια και να διαγράψω τον ΠρέζαTV από τα λινκ μας. Δε νιώθω να μου αρκεί.
Βρίσκω ανθρώπινη (αν και λίγο ανώριμη) την ανάγκη για όσο περισσότερη δημοσιότητα γίνεται στη σελίδα σου κι έτσι έχω παρακολουθήσει με κατανόηση τους πιασάρικους άλλα άσχετους με το θέμα τίτλους, τους τσαμπουκάδες και το βρισίδι για το τίποτα, το σπαμάρισμα στα σχόλια, μέσα που μετέρχονται πολλοί συμπλόγκερ για να ανεβάσουν την αναγνωσιμότητά τους. Ο βαθύς κιτρινισμός του press gr με έκανε πρώτη φορά να θυμώσω, αλλά εκεί φάνηκε ότι κρύβονταν από πίσω δημοσιογράφοι και οικονομικοπολιτικά συμφέροντα, συνδυασμός εκρηκτικός και πολύ αρχαιότερος από τα μπλογκ.
Σήμερα λοιπόν για πρώτη φορά στη διαδικτυακή ζωή μου τρόμαξα και αηδίασα: είτε για να ανεβάσει την αναγνωσιμότητά του, είτε γιατί με ειλικρίνεια αισθάνεται διαδικτυακός εισαγγελέας, ο ΠρεζαTV αποφάσισε να δημοσιοποιήσει ονόματα κατηγορουμένων για ένα τόσο σοβαρό έγκλημα και μάλιστα να ζητήσει από τους αναγνώστες του να του προσκομίσουν φωτογραφικά στοιχεία (ως χαφιέδες, ως διαδικτυακά όργανα της τάξης, ως τι;). Ακόμη κι αν έχει διασταυρώσει με απόλυτη βεβαιότητα τα ονόματα αυτά, πράγμα απίθανο, η άνεση με την οποία επιτίθεται σε συμπολίτες του, βάζοντας τους στον κίνδυνο της κοινωνικής κατακραυγής ή ακόμη και του λιντσαρίσματος, χωρίς να μπορεί να γνωρίζει αν ευσταθούν οι κατηγορίες αυτές, με άφησαν άναυδο. Είτε είναι επιπόλαια αφελής, είτε συνειδητά επικίνδυνος, ντρέπομαι για λογαριασμό του. Κι επίσης να τη χαιρόμαστε τη δημοσιογραφία των πολιτών μας, εκεί που λες ότι δεν πηγαίνει παρακάτω, πάντα βρίσκεται κάποιος να σε εκπλήξει.

[Το ποστ αυτό δε γράφεται για να ξεκατινιαστούμε με τον ΠρέζαTV ή με κάποιον υποστηρικτή του: είμαι θυμωμένος και επιτίθεμαι στη λογική που εκφράζει σε μια συγκεκριμένη συγκυρία ένα συγκεκριμένο άτομο. Αν κάποιοι θέλετε να μαλώσουμε για το συγκεκριμένο θέμα, είστε ευπρόσδεκτοι στα σχόλια.]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ανανέωση 1: Μετά από σχετικό σχόλιο του Αλλού Φαν Μαρξ και σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο, διαπίστωσα ότι τουλάχιστον άλλα πέντε μπλογκ είχαν αναδημοσιεύσει τον κατάλογο με τα ονόματα, ενώ ένα από αυτά ζητούσε επίσης φωτογραφίες από τους αναγνώστες, με αρχική πηγή τους δημοσιογράφους Γ. Καρρά και Στ. Χίο της εφημερίδας Εspresso. Να τους χαιρόμαστε όλους τους, πολίτες και επαγγελματίες δημοσιογράφους.
Ανανέωση 2: Σήμερα, μια μέρα μετά από τη συγγραφή του ποστ,
ανακοινώθηκε στις ειδήσεις ότι με νέο Προεδρικό Διάταγμα επιτρέπεται η δημοσιοποίηση ονομάτων και φωτογραφιών ακόμη και υπόδικων για ειδεχθή εγκλήματα, όπως η παιδεραστία. Η πραγματικότητα με υπερέβη, το μόνο που έχω να πω προς το παρόν είναι πως λυπάμαι για την υποχώρηση στοιχειωδών ατομικών δικαιωμάτων, όπως το τεκμήριο της αθωότητας.

27 σχόλια:

pølsemannen είπε...

Ορθώς επισημαίνεις αγαπητέ Κώστα.

Κάπου πριν πατήσει κανείς το κουμπί "Δημοσίευση", πρέπει να σκέφτεται και τις πιθανές συνέπειες που μπορεί να έχει η εκάστοτε ανάρτηση.

Ιδιαίτερα αν υπάρχει κίνδυνος να υπάρξουν περιστατικά λιντσαρίσματος σωματικού ή κοινωνικού, υποδίκων για τους οποίους δεν έχει ακόμα αποφανθεί η δικαιοσύνη. Δεν είμαστε Φαρ Ουεστ.
(Νήαρ Ήστ είμαστε).

Ινδιάννα είπε...

Δε θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, ούτε φυσικά να μαλώσουμε! :)

Απλά ίσως και το Πρέζα Τι-Βι σε κατασταση έξαλλου θυμού ανέβασε ένα ποστ χωρίς να το πολυσκεφτεί- δεν ξέρω, δεν το διάβασα.
Δε λέω ότι νομιμοποιείται κανείς να εκθέτει κόσμο επειδή θύμωσε, λέω ότι ίσως θα έπρεπε- αν δεν το έκανες ήδη, δεν ξέρω, δεν μπήκα να το δω- να τους αφήσεις ένα σχόλιο για το θέμα όπως το λες εδώ: "ρε παιδιά δε σκέφτεστε ότι δε μπορούμε να εκθέτουμε ανθρώπους με υποθέσεις αντί για τεκμήρια".
Ίσως να είναι απλή απερισκεψία το ποστ που ανέβασαν και δεν υποπτεύθηκαν ότι δε θα έχει και τόσο απλές συνέπειες για κάποιους...

stassa είπε...

Όπως έχω πει, εγώ έχω χάσει επεισόδια από την Ελληνική μπλογκόσφαιρα.

Τον Πρέζα, λοιπόν, δεν τον είχα δεί. Τον έμαθα σήμερα, από το λινκ σου. Κι αποφαίνομαι:

Μπα; Κάνουνε κι οι ρουφιάνοι μπλογκ;

Αυτά.

Fight Back είπε...

στην αρχη νομιζα οτι ο πρεζατβ ειναι 15 χρονων.

με τον καιρο καταλαβα οτι γραφει (και σκεφτεται) σα 15χρονο.

τα ονοματα καπου θα τα ειδε και θα τα αναδημοσιευσε (σε καμια εφημεριδα)

επισης νομιζω εδω και κανα χρονο υπαρχει αποφαση τα ονοματα των παιδεραστων να δημοσιοποιουνται.

για κατηγορουμενους ως παιδεραστες δε ξερω τι γινεται

A.F.Marx είπε...

Θα μιλήσω γενικά για τα κίτρινα blog που έχουν κατακλύσει την μπλογκόσφαιρα μετά την ανάδειξη του press-gr από τα ΜΜΕ.
Τα περισσότερα από αυτά τα blog, που είναι πάνω από 10, ενημερώνονται από δευτεροκλασάτους δημοσιογράφους που εργάζονται σε παραδοσιακά ΜΜΕ,κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι έχουν πρόσβαση σε πρωτογενείς πηγές ειδήσεων.
Τα blog αυτά λειτουργούν σαν καθρέφτες ή καλύτερα σαν μεγεθυντικοί φακοί σε ότι κίτρινο γράφεται ή ακούγεται ή δείχνεται στα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Για παράδειγμα, την Κυριακή που το ΘΕΜΑ δημοσίευσε τις γυμνες φωτογραφίες Τσέκου-Ζαχόπουλου, τα blog αυτά ήδη από το βράδυ του Σαββάτου είχαν αναρτήσει τις φωτογραφίες αυτές, διαγκονιζόμενα μεταξύ τους για την πρωτιά της είδησης.
Όταν η Εσπρέσο δημοσίευσε 21 ονόματα ως παιδεραστές, τα blog αυτά τα αναδημοσίευσαν χωρίς καν να είναι σε θέση να ελέγξουν την αλήθεια της είδησης. Το να εμπιστεύεσαι με κλειστά μάτια μια εφημερίδα σαν την Εσπρέσο , σε ένα τέτοιο θεμα, φανερώνει τουλάχιστον αφέλεια. Ο πρέζας ξεπερνάει και τα όρια πια. Ζητάει από τους αναγνώστες του να χαφιεδίσουν. Μου θυμίζει την Αυριανή όταν καλούσε όσους από τους αναγνώστες της είχαν κάποια στοιχεία για την ερωτική ζωή του Μάνου Χατζηδάκι, να της τα στείλουν και η Κουριάδα θα προστάτευε την ανωνυμία τους.
Δυστυχώς τέτοιες τακτικές θα δώσουν πάτημα στους από πάνω να μας "ρυθμίσουν" με κάποιο δρακόντειο νόμο.

numb είπε...

για τον πρέζα τιβί, δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο. αν ήθελα να του γράψω κάτι, θα του το έλεγα στο ιστολόγιό του

αυτό που θέλω να σου κάνω είναι κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τον τίτλο του ποστ σου: πρώτη φορά; πλάκα με κάνεις; όντως είναι η 1η φορά;

(και πολύ άργησες αν είναι όντως η 1η φορά)

αμμος είπε...

Αγαπητέ εν θολοκουλτούρα αδελφέ Λουκανικοφάγε, χαίρομαι που συμφωνούμε. Από την άλλη, όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής senior έλεγε "ανήκομεν εις την Δύση", εννούσε την Αγρια και ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του;

Ινδιάννα μου, έκανα ακριβώς αυτό που λες, άφησα μάλιστα δύο σχόλια. Θα μπορούσα να περιμένω μήπως τυχόν λάβει υπόψη τις επιφυλάξεις μου και κατεβάσει το ποστ, λέμε τώρα, αλλά υπήρχε ήδη ένα σχόλιο παρομοίου περιεχομένου με τα δικά μου (πολύ πιο επιθετικό) από την προηγούμενη και δεν είχε υπάρξει καν απάντηση σε αυτό. Τεσπά, το ζήτημα είναι ότι όσο και να γράφουμε εν θερμώ, πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι το μέσο μας είναι δημόσιο, και δεν είμαστ εισαγγελείς. Το έχω γράψει και σε άλλο ποστ, δε μπορούμε να τσιρίζουμε για τη φίμωση της ελευθερίας στο διαδίκτυο και ταυτόχρονα να γινόμαστε πιο κίτρινοι κι από την τελευταία φυλλάδα.

Στάσσα μου, ήσουν λακωνική και καίρια ως συνήθως.

Αγαπητέ Φαητμπάκ, από ό,τι φαίνεται από το σχόλιο του Μαρξ ο Πρέζα μάλλον αναδημοσιεύει από την Εσπρέσσο, θα το ελέγξω αφού απαντήσω στα σχόλια. Το ζήτημα όμως δεν είναι όμως αυτό αλλά
α) ότι ένας μπλόγκερ παίρνει το ρόλο ανακριτή - εισαγγελέα και ζητάει από τους αναγνώστες του να του προσκομίσουν φωτογραφίες
β) το κάνει για υπόδικους, για τους οποίους ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας και είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ να δημοσιεύονται τα ονόματά τους (έχεις δίκιο ότι ΑΦΟΥ καταδικαστούν οι παιδεραστές, τα ονόματά τους δίνονται στη δημοσιότητα).

Μαρξ, δεν έχει νόημα να σου απαντήσω, είναι ακριβώς όπως τα λες. Μισή μέρα μετά, αυτό που περισσότερο με ενοχλεί στη συγκεκριμένη κατάσταση με τα "αποκαλυπτικά μπλογκ" είναι ότι τελικά θα επεμβεί "δικαιολογημένα" ο νομοθέτης και θα κάουμε όλοι μαζί , ξεροί και χλωροί.

αμμος είπε...

Numb άφησα σχόλιο στον ΠρέζαTV, αλλά εδώ έχουμε κάτι αντικειμενικά παράνομο και κατά τη γνώμη μου ανήθικο, δεν αισθανόμουνα καλά να το αφήσω έτσι. Για το άλλο που με ρωτάς, ναι είναι η πρώτη φορά που αηδίασα και τρόμαξα με το μπλόγκινγκ, χρησιμοποιώ όμως κυριολεκτικά τις λέξεις αυτές και όχι ως σχήματα λόγου. Αν μου συνέβαινε συχνότερα, θα επέστρεφα στα μεγάλα συγγραφικά πρότζεκτ και θα παρατούσα το ίντερνετ, δεν έχει νόημα να χαλιόμαστε και να αηδιάζουμε με τα χόμπι μας.

numb είπε...

η αλήθεια είναι ότι εγώ έχω αηδιάσει (κυριολεκτικά και όχι ως σχήμα λόγου) 4-5 φορές με το εν λόγω χόμπι αλλά είναι εθιστικό, ρε γμτ

να σου πω την αποψή μου; καλά έκανες και έγραψες το ποστ. η μόνη μου ίσως ένσταση έγκειται στο ότι με το λινκ που έδωσες, διαφήμισες έμμεσα (μάλλον αναπαρήγαγες) όσα έλεγε ο πρέζα τιβί, τον οποίο έχω πάψει να τον διαβάζω από πέρσι. κατά τα άλλα, συμφωνούμε

αμμος είπε...

Numb με προβλημάτισε κι εμένα αν θα έβαζα λινκ προς τον Πρέζα, αλλά με δεδομένο ότι τον είχα ήδη σβήσει από τα λινκ μας, αν δεν οδηγούσα με κάποιον τρόπο μέσα στο ποστ προς αυτόν θα ήταν σαν να βρίζω στον αέρα (η Στάσσα για παράδειγμα δεν τον ήξερε).
Για το γενικότερο που θέτεις, προσωπικά δε βιώνω το μπλογκινγκ ως εθιστικό (ίσως να είχα όμως ένα θεματάκι πέρυσι) αλλά κατά βάση ως ευχάριστο. Ειλικρινά αν συνεχίσει να μου συμβαίνει, θα το παρατήσω, έχω αφήσει διάφορους κοινωνικούς και πολιτικούς χώρους επειδή πρόσβαλαν την αισθητική ή τις αξίες μου.

Ανώνυμος είπε...

Αν είχες στο σχολείο παιδιά που φοβούνται να γυρίζουν σπίτι ή είναι μοναχικά γιατί έχουν πάρει χαμπάρι ότι ο γονιός τους παρενοχλεί σεξουαλικά τους συμμαθητές, τότε πιστεύω ότι θα ήσουν λιγότερο ευαίσθητος στο θέμα της δημοσιοποίησης των ονομάτων. Δεν είναι οποιοδήποτε έγκλημα, είναι ασθένεια ψυχική κυρίως και δυστυχώς χωρίς ίαση και φραγμούς.
Την καλησπέρα μου ΜΑΡΙΑΝΝΑ

Ανώνυμος είπε...

Μαριάννα, θα το μαθεις ουτως ή αλλως από τον περίγυρό σου. Η δημοσίευση έχει ως κύριο στόχο την αυξηση της αναγνωσιμότητας του εντύπου/ μπλογκ μέσω της καλλιέργειας αισθημάτων φόβου - καμία σχέση με ενημέρωση.

Από την άλλη, Αμμος, μπλογκ είναι το μέσο κι όχι το μήνυμα - αν έβγαζες φανζίν, φανταζομαι ότι δεν θα σε σόκαρε να εκτίθεσαι στο ίδιο περίπτερο με περιοδικά-τσόντες, έτσι δεν είναι;

Τέλος (γενικό σχόλιο) με μικρή εξάσκηση ολοι μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε το λαϊκό από το φασίζον - ή το αφελες οπως υποννοεί ο φάιτμπάκ. Καλά κάνεις που βγαίνεις απ'τα ρούχα σου, Αμμος, και μας ξαναθυμίζεις τη διάκριση

αμμος είπε...

Αγαπητή Μαριάννα, επειδή έχω δουλέψει σε σχολείο αλλά και σε ακόμη δυσκολότερους χώρους, όπως φυλακές και κέντρο απεξάρτησης, το τελευταίο που θα υποστήριζα είναι τα δικαιώματα των παιδεραστών.
Άλλο πράγμα όμως οι μηχανισμοί καταστολής και πρόληψης (μέσα σε αυτούς να δεχτώ τη δημοσιοποίηση ονομάτων μετά από την τελεσίδικη καταδίκη, δεν αρκεί όμως σε καμία περίπτωση αυτό το μέτρο) και άλλο πράγμα η δημοσιοποίηση ονομάτων υπόδικων που μπορεί να αποδειχθούν αθώοι. Αντιπαραθέτω ανόμοια πράγματα, αλλά γιατί πρέπει να θυσιάσουμε έναν αθώο ενήλικο που στιγματίζεται κοινωνικά, με επιχείρημα ότι ένα αθώο παιδί στιγματίστηκε σωματικά και ψυχολογικά;
Για να το θέσω αλλιώς: το δίλημμα δεν τίθεται ως δημοσιοποίηση - μη δημοσιοποίηση, αλλά ως δημοσιοποίηση πριν την καταδίκη - δημοσιοποίηση μετά την καταδίκη. Σε αυτή τη βάση απαντώ "δημοσιοποίηση μετά την καταδίκη" με το ακριβώς αντίστροφο επιχείρημα από της προηγούμενης παραγράφου, ότι δε χρειαζόμαστε επιπλέον αθώα θύματα.

Θα μου επιτρέψεις επίσης να επισημάνω ότι το λαϊκό αίτημα για άμεση δημοσιοποίηση των ονομάτων το βρίσκω και υποκριτικό (έχουμε πήξει σε γείτονες κακοποιημένων παιδιών που πέφτουν από τα σύννεφα ή δε μιλούσαν) αλλά και κανιβαλικό (δώστε μας κάποιον να επιτεθούμε τώρα που είμαστε θυμωμένοι, δε μας νοιάζει αν είναι αθώος ή ενοχος). Για να μην παρεξηγούμαι, δεν αναφέρομαι σε εσένα, επειδή δε σε γνωρίζω, πιθανότατα να είσαι γενικά ευαισθητοποιημένη σε θέματα κακοποίησης και να μην αισθάνεσαι άμεση ανάγκη για εκδίκηση.

αμμος είπε...

Αγαπητέ Herr K., δε διαφωνώ στη διάκριση ανάμεσα σε μέσο και μήνυμα, με δύο επιφυλάξεις όμως, ακολουθώντας το παράδειγμά σου:
Η πολεμική ρητορική είναι παραδοσιακό γνώρισμα της δημόσιας έκφρασης. Και φανζίν ή εφημερίδα (λέμε τώρα) να είχα, αν κάποιο άλλο έντυπο δημοσίευε ονόματα υπόδικων και ζητούσε από τους αναγνώστες του να χαφιεδίσουν, θα εξέφραζα τις ίδιες αντιρρήσεις με άρθρο, όπως έγινε και με την περίπτωση της Αυριανής τη δεκαετία του '8ο, από αντίστοιχες εφημερίδες. Επιπλέον οι απόπειρες για νομοθετικές ρυθμίσεις στο διαδίκτυο, χρησιμοποιούν σταθερά ως επιχείρημα περιπτώσεις κιτρινισμού και συκοφαντίας, οπότε μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.
Για τη διάκριση ανάμεσα σε ελαφρό και φασίζον, δε μπορώ παρά να σε ευχαριστήσω, δεν την είχα σκεφτεί και είναι καίρια.

περιούσιος είπε...

Στο όνομα, δήθεν, της δίκαιης οργής όσων, δήθεν, επιθυμούν να προστατευτούν από τους παιδόφιλους, έγινε αυτή η δημοσίευση από το ιστολόγιο, που λέτε. Όσο για το τεκμήριο αθωότητος των φερομένων ως δραστών, πολύς κόσμος θα ισχυριστεί: "Τα παιδιά μας θέλουμε να προστατεύσουμε" (εννοούν τη νοοτροπία θυρωρού, που διακατέχει ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας). Προσωπικά, είχα σταματήσει να μπαίνω στο Preza-tv, από τότε, που είδα ένα βίντεο από την Κίνα, που έδειχνε ανθρώπους να γδέρνουν ζωντανά κάποια ζωάκια, για να πάρουν τη γούνα τους. Ακόμα νοιώθω ότι το βλέπω μπροστά μου. Ούτε το οργισμένο ύφος του μου άρεσε. Τώρα φρονώ ότι έχω ένα λόγο, ακόμα, να νοιώθω ότι έπραξα σωστά.
ΌΣο για το θυμό, που επικαλούνται άλλοι σχολιαστές, θα ήθελα να επισημάνω ότι ο Θυμός είναι ο χειρότερος δυνατός σύμβουλος ενός ανθρώπου. Αν έχεις μια είδηση στα χέρια σου, η οποία σε εξοργίζει για κάποιο λόγο, τότε φρόντισε, ώστε να τη δεις με ψύχραιμη ματιά και να τη διασταυρώσεις και μετά, ήρεμος ων, δημοσίευσέ τη! Αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε, δυστυχώς.

αμμος είπε...

Αγαπητέ περιούσιε, είμαι πολύ χαρούμενος για το σχόλιό σας, όχι τόσο για τη βασική συμφωνία μας, όσο επειδή ήταν αφορμή για να επισκεφθώ το ιστολόγιά σας, ψύχραιμα αλλά και συγγενικά στον τρόπο που σκέφτομαι κι εγώ πολιτικά. Καλωσορίσατε στα λινκ μας.

Ανώνυμος είπε...

Αν και έχω πάνω από χρόνο να μπω στο μπλογκ του πρέζα, ήμουν σίγουρη όπως και ο fight back, πως πρόκειται για 15χρονο παιδάκι που ελπίζει σε μία απρόσωπη δημοφιλία, γράφοντας ηλιθιότητες και υπερασπιζόμενος περυσινά αριστερίζοντα κλισέ...
Διαβάζοντας το σχόλιο του ΑΦΜ, μπαίνω σε σκέψεις. Κυρίως λυπάμαι γιατί είμαι σίγουρη ότι ο Πρεζα είναι πιο μικρός τουλάχιστον από εμένα. Και πίστευα σε αυτή τη γενιά...

περιούσιος είπε...

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και για την επίσκεψή σας στα ιστολόγιά μου και καλώς σας βρήκα!

αμμος είπε...

Αχ βρε Μάγια, τι πίστευες σε αυτή τη γενιά, δε βλέπεις δίπλα σου τι γίνεται με τους συνομήλικούς σου; (όχι ότι οι δικοί μου είναι καλύτεροι) Για τον Πρέζα συγκεκριμένα δε με ενδιαφέρει ούτε να γράψω παραπάνω, ουτε να διαφωνήσω μαζί σας, ότι έχωσα έχωσα.

Αγαπητέ Περιούσιε, να είστε καλά κι εσείς και να γράφετε. [Παρεμπιπτόντως σας απευθύνθηκα στον πληθυντικό επειδή τον χρησιμοποιήσατε πρώτος, το μέσο όμως είναι αρκετά ανεπίσημο, για να επιτρέπει τον ενικό, παρόλο που δε γνωριζόμαστε.]

Xrysostomos είπε...

ΑΛΗΤΕΣ ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

αμμος είπε...

Αγαπητέ Χρυσόστομε κάνει καλύτερη ομοιοκαταληξία το Αλήτες πολιτες ταγματασφαλίτες.

Niemandsrose είπε...

Μα το πρέζα τιβί δεν είναι τίποτε άλλο από ένα δήθεν αριστερό μπλογκ τύπου τηλεάστυ. Άθλιο όσο δεν πάει. Μου προκαλεί εμετικές τάσεις. Εκτός από αυτές όμως, μου προκαλεί εντύπωση η αναγνωσιμότητά του και μάλιστα από ανθρώπους -πώς να το πω τώρα να μην παρεξηγηθώ ότι κουνάω ως άλλος ηθικοδιδάσκαλος το δείκτη μου;- σοβαρούς.

αμμος είπε...

Καλωσόρισες ρόδο του κανενός και ευχαριστώ για το λινκ. Για την απορία που καταθέτεις μπορώ να σου απαντήσω μόνο προσωπικά, ως περίπου σοβαρός άνθρωπος. Σε αυτά τα οργισμένα πολιτικά μπλογκ βρίσκεις κάποιες φορές πληροφορίες που σου έχουν ξεφύγει ή σκέψεις που δε θα μπορούσες να κάνεις, λόγω της "ψυχραιμίας" σου. Δυστυχώς συνήθως θυσιάζεται το στοιχειώδες επίπεδο στο βωμό της αναγνωσιμότητας (και να πεις ότι κερδίζουμε τίποτα, πέρα από φήμη;)

Ανώνυμος είπε...

Αμμος, μια κουβέντα για το στοιχειωδες επιπεδο που αναφέρεις. Δεν είναι ηθικοί οι λόγοι για τους οποίους δεν κραυγάζουμε, είναι, πώς αλλιώς να το πω; - αισθητικοί

αμμος είπε...

Χμμμ, μεγάλο θέμα ανοίγεις αγαπητέ Κ. Πιθανόν είσαι εξοικειωμένος με τους πολιτικούς προβληματισμούς που θέτουν ως κεντρικό ζήτημα τη μορφή του διαλόγου και της αλληλεπίδρασης, πέρα από το είδος των ιδεών. Το να μην κραυγάζουμε είναι και πολιτικό ζήτημα, γιατί τελικά δεν προάγει τη δημοκρατία και την αυτονομία. Αισθητικό το θεωρείς μάλλον γιατί έχεις ενσωματώσει ως προσωπικό γούστο μια κουλτούρα αυτονομίας και δημοκρατικού διαλόγου.

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε κύριε Αβραμόπουλε,
Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την απόφασή σας για την απαγόρευση του καπνίσματος στους κλειστούς χώρους.

Είναι κάτι που το περιμέναμε πολύ καιρό να γίνει. Όμως δεν έχω καταλάβει, γιατί το μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2008. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Η ομαδική ψυχοθεραπεύτρια Χριστίνα Τερλίδου είναι μανιώδης καπνίστρια και κατά τη διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών καπνίζει με τη σέσουλα. Ούτε πάει το μυαλό της στην ανάγκη ή τη στοιχειώδη υποχρέωση να ζητήσει την άδεια των ασθενών της.

Το «...ιατρείο» της μυρίζει τσιγαρίλα.

Άν η ισχύς της απόφασής σας για την απαγόρευση του καπνίσματος άρχισε από τώρα, θα μπορούσαν ορισμένες δυσμενείς συνέπειες να μετριαστούν.

Κύριε Αβραμόπουλε,

Γιατί καθυστερείτε την εφαρμογή της αντικαπνιστικής απόφασής σας; Επειδή φοβάστε μήπως σας φάνε οι Ελληνάρες, οι τσαμπουκάδες, και αφήνετε την ισχύ της απόφασή σας για να την υποστούνε οι διάδοχοί σας που θα είναι στην εξουσία το 2010 και θα δεχτούν τις ύβρεις, τους προπηλακισμούς και την οργή των ελληναράδων τσαμπουκάδων που μπορούν να ανεβάσουν και να κατεβάσουν κυβερνήσεις για να μην κόψουν το κάπνισμα;

αμμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε, δεν είμαι ο Δημήτρης Αβραμόπουλος.